Wednesday, June 23, 2010

LekaNya kiTa......."




Akhirnya selama 3 tahun aku belajar,dpt jugak diploma..lpas ni sambung degree pulak..lpas tu baru keje..
Tapi,bila masa aku nak belajar agama,asyik dunia je aku kejar..dlm 3 tahun tu pun aku tak pernah khatam Quran,pe lagi nak baca hadis..leka betul aku..malu aku bila budak 5 tahun tanya hukum idgham maalghunnah..tak kan nak tengok buku kot..umur dah 20-an dah..time cuti semester cari keje..ustaz aku tak cari..mlm tengok tv.kuliyah maghrib tak pernah pergi pun..

Tu baru budak tanya tajwid,cam mane lau orang cina Tanya hukum tu,hukum ni..tak kan nak jawab tak tahu..maknanya sama lah aku dgn org cina tu..pandai cari makan je..mane indentiti aku sebagai org Islam..tak kan kat kad pengenalan je kot..
Cam mane kalau taksempat habis degree,habis master,tak sempat dpt keje Allah tarik nyawa..ape aku nak jawab depan Allah nanti..Allah tak tanya aku pandai tak,tapi Allah Tanya nape kita tak belajar agama??Allah bagi kaki,nagi tangan,dan semuanya..tp aku lalai dgn dunia..kejar sgt cita2 samapi lupa pada agama..malunya aku padaMu..nikmatMu aku tak guna betul2..

Syaitan goda lagi..tak pe.."nanti kau habis degree,cari la kitab".."nanti kau dapat keje cari la ustaz".."relax r,muda lagi,cari la dunia dulu"..emm.betul gak tu..nanti aku dpt keje baru aku belajar agama..nak habis belajar dulu..

Bagaimana kalau aku sudah tiada esok hari???

p/s: kadang2 kita terleka dgn nikmat Allah..so,sume tu akan Allah tanya balik..sikit pun xkan tinggal..pengetahuan Allah tak sama dgn pengetahuan kita..Dia Maha Mengetahui segala2nya...peringatan buat diri sndiri & shbt2....

No comments:

Post a Comment

tQ..syUkraN...t.kasiH

tO visiTOrs..

LL4G